7.000 de copii au încercat meseria visată

7.000 de copii au încercat meseria visată

A opta ediție a campaniei-eveniment Ziua Ștafetei a reușit să conecteze aproape 7.000 de copii din România cu mentori din profesiile la care tinerii visează.

Campania coordonată de Fundația elvețiană Terre des hommes a avut loc între 18 -22 noiembrie.

Semnificația campaniei ei este cu atât mai mare cu cât în luna noiembrie întreaga lume aniversează cei 30 de ani ai Convenției cu privire la Drepturile Copilului, adoptată de Adunarea Generală a Națiunilor Unite în 1989.

Alegerile copiilor

Meseriile de care copiii români s-au arătat cel mai interesați sunt polițist, profesor/educator, manichiuristă, make-up artist, jandarm, pompier, mecanic auto, avocat, medic, terapeut, bucătar, ospătar, cosmeticiană, barman, informatician, militar.

Nu au lipsit însă din alegerile lor nici profesiuni mai rare: arhitect, judecător, asistent social, lăutar, florar, preot, etnograf, topograf, dansator de dansuri populare, fotograf, muzician, farmacist, excavatorist.

Participanți la campanie

Fundația Terre des hommes a deschis pentru copii și porțile unor instituții precum British Council, Institutul Diplomatic Român, Ambasada Confederației Elvețiene la București, Ambasada Canadei la București, Compania Națională Aeroporturi București.

Tinerii trebuie să pătrundă și în medii aparent exclusiviste, unde să poată înțelege procesul de luare a deciziilor (și chiar să participe la ele).

Mentorii au fost găsiți la nivel local de profesori, care au coordonat întregul proces, în timp ce Fundația Terre des hommes a oferit acces copiilor la câțiva profesioniști de renume din București:

  • directorul unui institut cultural;
  • ambasador;
  • fotograf-arhitect;
  • ministru plenipotențiar;
  • consilier politic;
  • organizator de evenimente;
  • manager de cinema;
  • director al unui festival internațional de muzică;
  • deputat.

De asemenea, companii private precum Therme, Cinema City, Ringier și ABB România au luat și ele parte la campanie și au primit copii pentru a-i ghida în alegerea meseriei visate.

Campania Ziua Ștafetei se adresează copiilor între 12-18 ani și se pregătește cu săptămâni înainte, când profesorii întreabă copiii ce meserii își doresc, apoi caută mentori potriviți și îi roagă pe aceștia să primească tinerii pentru o zi la locul lor de muncă.

Anul acesta, datorită parteneriatului Fundației cu Ministerul Educației, peste 600 de coordonatori din toată țara (profesori) au participat la campanie cu grupuri de maxim 10 copii, iar cele mai multe înscrieri s-au înregistrat în Bistrița Năsăud, Maramureș și București.

Mărturii de la copii

Anastasia, care a preluat ștafeta de la dna Simona Spinaru, Ministru plenipotențiar Institutul Diplomatic Român: „Am aflat foarte multe lucruri despre diplomație, un domeniu care s-ar putea să mă intereseze în viitor, pentru că mi-ar putea pune în valoare dorința de-a comunica cu oameni din alte țări și, în același timp, mi-ar da ocazia să pot vorbi frumos despre țara mea. Am fost și la o conferință împreună cu dna Spinaru și m-a surprins, la panelul despre sărăcie, cât de grav a rămas acest fenomen în România. Mulțumesc încă odată pentru oportunitate!”

Alex Spinu, muzician, care a preluat ștafeta de la Răzvan Popovici, violist și director al Festivalului Internațional de Muzică de Cameră SoNoRo : „A fost o experiență foarte faină. Eu știam de dinainte că Răzvan are foarte multe lucruri de planificat și organizat din timp. Dar nu m-aș fi așteptat ca acest lucru să fie dus chiar la extrem. M-a surprins faptul că reușește să balanseze extrem de bine viața personală cu cea profesională. Face niște lucruri extraordinar de grele și stresante, dar mereu privește în față. Un om curios, entuziast, un artist, care trece cu impetuozitate prin greul proceselor intermediare doar de dragul frumosului. Iar eu privesc acest fel de om ca pe un model desăvârșit.

Despre Ziua Ștafetei

Ziua Ștafetei” este o campanie a Fundației Terre des hommes, desfășurată în fiecare an începând cu 2012. Iar de atunci mii de copii au beneficiat de mentoratul unor profesioniști inimoși.

Campania este realizată în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC).

Ea are loc în preajma Zilei Internaționale a semnării Convenției privitoare la Drepturile Copilului ( 20 noiembrie).

Scopul campaniei este de a promova :

  • dreptul copilului de a lua decizii și de a participa în societate;
  • un model educațional modern la nivel național;
  • incluziunea socială a copiilor vulnerabili;
  • șanse tuturor copiilor de a participa.

Conceptul campaniei este de a implica tinerii și de a-i asculta, nu doar de a-i lăsa să observe. De aceea coordonatorii au grijă ca fiecare copil să aibă un dialog real cu mentorii.

Despre Fundația Terre des hommes

Fundația Terre des hommes, cea mai importantă organizație elvețiană de protecție a drepturilor copiilor. Contribuie în România de peste 20 de ani la îmbunătățirea sistemului de protecție a copilului și facilitează participarea copiilor la dezvoltarea propriei comunități.

În fiecare an, Terre des hommes Romania, prin echipa sa de specialiști în protecția copilului, psihologi, sociologi și experți organizaționali, implementează programe și proiecte în beneficiul a mii de copii.

Poți să urmărești pagina de Facebook.

Sunt prezent și pe Instagram

Foto din cadrul campaniei, Fundația are acordurile părinților pentru folosirea fotografiilor în scopul promovării acesteia

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: