Când online-ul te umple de sânge, dar și de bani

Când online-ul te umple de sânge, dar și de bani

Când online-ul te umple de sânge, dar și de bani

Social Media din Ro

Când spun Social Media din Ro mă refer Facebook, Instagram, Youtube și blogosferă. Ca argumente stau cifrele următoare:

  • Facebook este regele, un fel de fotbal al internetului. Toată lumea se pricepe, mai puțini joacă: 10 mil de conturi și 40 mii pagini publice active. Tot mai rar se citește presa online, mai des se ia informația de bună de pe Facebook. Nu că mass-media ar avea aripioare de îngeraș, dar orișicât. Ziceam că Facebook e regele. Este. Și în fake news*. O pozulică veche sau trucată (care n-are legătură decât tangențial cu subiectul) însoțită de un text lacrimogen și manipulator fac mizeria să se viralizeze la fiecare like ori share.
  • Urmează Instagramul cu pozulici drăguțe, filtre colorate, despre food, fashion, travel și alte câteva nișe: 500 mii de conturi. Bine, e tot în ograda lui Mark. Aici media de vârstă e ceva mai scăzută decât a fanilor Facebook. Ceva sub 30 de ani. Dar se produce content, fiecare mai pune o imagine.
  • Mai scădem vârsta, la  cei foarte tineri, adolescenți și copii. Chiar dacă sunt și destule excepții. Ajungem la Youtube. Mult mai ușor de consumat. Doar video. Aici avem peste 800 de mii de conturi, dar cei care și produc content, nu doar sunt consumatori, este mult mai mic, vreo 16 mii. Pe de altă parte, sunt generate peste 2,5 mil de comentarii. Scurte, ce-i drept, dar este engagement, nu?
  • Blogosfera. Ne apropiem de 100 de mii de bloguri. Nu sunt multe pentru că doar vreo 6 mii sunt active. Relevant este faptul că se estimează că vreo 3 mil de cititori constanți. Plus o interacțiune considerabilă prin comentarii, prin share pe Facebook. Doar-doar s-or mai trezi unii că social media nu-i doar Facebook.

Credit pentru cifre: Zelist.

*Legat de fake news părerile sunt împărțite. Nu doar Facebook e acuzat de lejeritatea prin care permite propagarea acestora. Inclusiv mass-media tradițională manipulează informația într-un sens sau altul al politicii proprii. Chiar şi Google este acuzat că manipulează rezultatele căutărilor. Probabil voi reveni cu un articol dedicat subiectului. 

Online-ul lor

  • Tot Facebook conduce. Cu 2 mld de utilizatori activi lunar la nivel mondial, iar mai mult de jumătate din ei sunt activi zilnic. De pildă, 80% din americani au cont de Facebook. Dar, dacă ne uităm la detalii, 88% din adulții americani pe segmentul 18-29 ani folosesc Facebook, în timp ce doar 36% din americanii +65 de ani au cont. Ciudat este că americanii sub 18 ani consideră rețeaua potrivită pentru… părinții lor. Ipocrizia constă în faptul că 76% din ei o folosesc;)
  • Unde se simt puștii cel mai bine? Ca și la noi, pe Youtube. Apărut în 2005. Preferat de ei în detrimentul TV. Al doilea motor de căutare la nivel mondial, după Google. Al treilea site ca număr de vizitatori, după Google și Facebook. 1 mld de vizualizări video zilnic.

Când offline-ul trece în online

În ianuarie scriam despre un youtuber american celebru, Paul Alexander Logan de 23 de ani și unde s-a ajuns în goana după vizualizări/fani aka bani.

De ce zic că Logan este celebru? Pentru că are două canale care însumează peste 21 milioane de fani pe Youtube. Iar filmarea lui macabră despre care am scris a fost văzută de peste 6 milioane de copii și adolescenți în nici 24 de ore (pe larg aici).

Abia trece o lună de la lugubra poveste care i-a mai dat un boost de celebritate, iar un alt tânăr youtuber (25 de ani) simte că este amenințat. De fapt, amenințată era celebritatea lui și direct proporțional veniturile.

Este vorba despre KSI pe numele său din buletin, Olajide William “JJ” Olatunji, de data aceasta un britanic, cu 19,5 milioane de adepți pe Youtube.

Iar ca să rezolve problema cifrelor, KSI îl provoacă în februarie pe Logan la un meci de box.

Real. Dar transmis online. Nu free, ci contra-cost, pay-per-view.

KSI i-a lansat provocarea lui Logan la finalul unei dispute pugilistice cu alt youtuber, Joe Weller. Dispută urmărită online free de 20 de milioane de persoane.

Iar acum câteva zile, pe 25 august, a avut loc meciul în care s-au luptat pe bune, dar și în cifre, pe bani.

Meciul de box a avut loc în Manchester Arena, Anglia s-a încheiat (cum altfel?) cu o remiză. Ceea ce va permite, evident, o continuare. De data aceasta în SUA.

Când online-ul te umple de sânge, dar și de bani

Logan vs KSI: sport, manipulare, publicitate, distracție sau foame de bani?Poate un pic din toate.

Începusem articolul cu cifre și de dragul simetriei, închei tot cu cifre ce a însemnat acest eveniment:)

Chiar dacă nu sunt de acord cu ce fac băieții ăștia (probabil că vârsta mea e de vină, faptul că sunt părinte sau alți factori care mă fac mai… conservator), trebuie să recunosc că este al naibii de interesant ce spun cifrele:

  • 17.000 de spectatori a urmărit meciul pe Manchester Arena. Prețul unui bilet a variat între 89 £ (450 lei) și 164 £ (840 lei), deci un venit din bilete de minim 1,5 mil £, cam 2 mil $
  • 7,5 £ / 10 $ (~40 lei) costul vizualizării online a meciului × 800.000 de vizualizări tip pay-per-view = 8 mil $
  • Peste 1,2 mil de vizualizări piratate. Iar numărul crește zilnic. Cei doi vloggeri se luptă acum cu platforma Youtube pentru a elimina orice imagine a meciului asupra cărora cei doi dețin drepturi de autor. Chiar și așa a devenit cel mai urmărit meci de box din istoria Internetului. Cu toate că cei doi nu sunt boxeri! Alți youtuberi au găsit oportunitatea de a câştiga celebritate de pe urma celor doi a.î. au început să posteze gratuit imagini chiar din timpul meciului pe care ei îl urmăreau contra-cost. În acest moment acele imagini au dispărut (dar apar zilnic altele) în urma insistențelor celor doi protagoniști principali, KSI și Logan. Cele 1,2 mil vizualizări piratate ar mai fi adus 12 mil $.
  • Sponsorii evenimentului, vânzările diverselor produse legate de acest meci promovat intens online în ultimele 6 luni au permis ca cei doi youtuberi profesioniști / boxeri amatori să câștige fiecare cam 40 mil $.

Morala

Nu știu încă care e morala acestei întâmplări care a bulversat tinerii amatori de Youtube. Nici ce va urma. Pentru că foarte puțini ar avea ceva de comentat negativ asupra a ce fac cei doi, asupra valorilor pe care le promovează. De ce? Pentru că 40 mil $… D-aia. Găsește argumente logice, raționale, etice, morale…

Publicul lor este format  în special din tineri, adolescenți, copii…

Banii… un subiect intrigant de-a lungul istoriei

  1. Banii nu au fost niciodată o mare motivație pentru mine, ci doar o modalitate de a ține scorul. Adevărata plăcere este să joci jocul. Donald Trump
  2. Banii nu sunt singurul răspuns, dar fac diferența. Barack Obama
  3. Un om este mai atent la banii lui decât la principiile sale. Ralph Waldo Emerson
  4. Sunt oameni care au bani și oameni care sunt bogați. Gabrielle Coco Chanel
  5. Easy money, easy go. Anonim
  6. Banul e o mică roată ce-nvârteşte lumea toată. Zicală românească
  7. Cea mai mare bogăție este să fii mulțumit cu ce ai. Cicero

Lista poate continua.

Tu ce părere ai despre afacerea KSI vs Logan?

Dacă ți-a plăcut Când online-ul te umple de sânge, dar și de bani și vrei să te țin la curent cu ce mai scriu, te invit să te abonezi la Newsletter.

Poți să urmărești și pagina de Facebook.

Sunt prezent și pe Instagram.

Foto copertă: Pixabay

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: