Ați auzit de Paul Logan? Știi ce a făcut?

Ai auzit de Paul Logan? Știi ce a făcut?

Vlog versus blog

Dacă tu nu știi, probabil că știe copilul tău. Dacă știi poți sări peste următoarele clarificări.

Pentru cei depășiți de social media, vloggerul este un fel de blogger, numai că postările lui sunt axate pe conținut video.

Spre deosebire de blogger, care în mare parte scrie un fel de jurnal online pe blogul propriu sau pe alte platforme free, vloggerul filmează și postează un scurt video cel mai adesea pe platforma YouTube.

În ultimii ani, fenomenul vlog a explodat, iar blogul se pare că se duce de râpă. De ce? Simplu! Este mai ușor să urmărești un filmuleț decât să citești un articol.

Vrei bani din social media? Lasă scrisul că e din ce în ce mai greu cu cititul și apucă-te să filmezi ceva. Sau să te filmezi. Vorbește. Cât mai mult, cât mai repede, cât mai prost sau poate mai deștept (dar mai rar, din ce am văzut), ideea e să prindă la public. Să fie digerabil. Nu-ți iese? Mai filmează o dată. Editează. Repeat. Nici acum? Tu știi cel mai bine cât să continui:)

Audiența? Diferită.

Blogurile sunt urmărite sau mai bine zis citite de tineri și oameni maturi de pe toate dispozitivele mobile, dar și de pe desktop

În cazul vloggurilor lucrurile stau altfel. Ele sunt urmărite în special de copii și tineri și aproape exclusiv de pe dispozitive mobile (telefoane mobile, tablete, mai rar laptop). Nu voi da cifre, cine e interesat poate gugăli.

Tinerii și copiii de azi mari amatori de vlog vor deveni consumatori de blog peste niște ani, odată cu maturizarea?

Unii cred că nu. Că vor rămâne amatori, nu amatori, ci profesioniști în a consuma tot conținut video. Dar cei care-și dau cu părerea nu fac diferența dintre un blog și un site. Dintre un conținut personal, uneori de calitate. Sau un site de fake news. La fel și cu vlogul. Poți găsi conținut bun sau mizerie.

Înainte de a închide paranteza

Bineînțeles că diferențele de mai sus sunt doar câteva și le-am descris în cel mai simplist mod posibil. Pentru că și vloggerii își însoțesc filmarea de câteva cuvinte, cel mai adesea o descriere a filmulețului, așa cum și bloggerii își pot ilustra articolul cu imagini și mai rar conținut video.

În plus, unii nici nu vor să fie încadrați ca fiind bloggeri sau vloggeri. Poate om de social media sau digital creator. Entertainer. Antreprenor. Sau altă denumire. Ori fără.

Viitorul pentru mine este clar. Forța vlogului va învinge:) Sunt bloggeri care trec pe vlog. Nu au reușit cu bloggul și speră că mai au o șansă. Au pierdut startul. Vloggerii sunt tineri. Chiar copii. La fel ca și audiența. Care nu va accepta ușor un bătrân să zicem de 40 de ani, ca mine:) Chiar dacă se amăgesc cu faptul că motoarele de căutare, indexările, Facebook, reach, conversie etc promovează conținutul video în detrimentul textului. Dispar cărțile din case și ziarele din hârtie de la chioșcuri și doar o parte trec pe online. Încet, dar sigur nu le vom mai găsi nici online. Vor rămâne filmulețe ușurele…

Că tot am început anul, în fiecare an mi se pare că ne îndreptăm și noi mai repede sau mai încet, dar implacabil (o fi de vină vârsta?) spre aparent iluzoriul univers descris în filmul Idiocracy (merită văzut!). Care tinde însă să devină realitate palpabilă…

Ai auzit de Paul Logan? Știi ce a făcut?

Paul Logan este un vlogger american de succes.

Aici poate că este nevoie de câteva cifre pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba.

Vârsta: 22 ani. S-a lansat pe platforma Vine. N-ai auzit de ea? Nu contează, nici nu mai există. Dar e prezent pe Facebook, unde are 16 milioane de urmăritori! Tot atâția și pe Instagram! Pe Twitter doar 4 milioane…

L-ai căutat pe net? Ai văzut că are campanii de publicitate cu branduri renumite: Hanes, PepsiCo și HBO?

Venituri? Stai pe un scaun, trage aer în piept și relaxeaza-te!
Pentru o postare de Facebook încasează 150.000 USD, iar pentru o postare pe Instagram 80.000 USD. Cel puțin așa scrie Forbes

Însă principala jucărie rămâne YouTube, unde are două canale:

  • Logan Paul Vlogs cu 15 milioane de abonați și 486 de videoclipuri
  • TheOfficialLoganPaul cu 4 milioane de abonați și 42 de videoclipuri

Bun, ne-am făcut o scurtă idee despre om. Tânăr, influencer, urmărit de milioane de alți tineri și copii.

Se spune că a dat-o în bară… Oare?

Gurile rele zic că voit. A făcut o nefăcută.

În mod normal, publicitatea negativă nu este doar o altă forma de afirmare, ci ceva negativ, urât. În mod anormal, vedem că multe vedete atât de la noi, cât și de pe afară s-au afirmat sau au mai ieșit dintr-un con de umbră printr-un scandal. Printr-o poză deocheată. Un sex tape. O înregistrare paparazzi. Ceva negativ, în orice caz. Dar acest negativ a ajutat…

În mod normal, cei care bagă bani în astfel de personaje nu ar mai continua să-și asocieze imaginea cu cei care comit ceva grav. În mod anormal, nu se întâmplă asta…

Bun și că am tot bătut pasul pe loc până acum. Să spun ce a făcut tipul.

A făcut un drum în Japonia. La Fuji. Mai precis în pădurea Aokigahara. Locul unde mulți japonezi aleg să-și ia viața. Și aici intru pe un teren mlăștinos. Aleg să nu dau cifre. Pentru cei care au astfel de plăceri morbide se găsesc totuși pe guagăl. E vorba de mulți, din păcate. Chiar autoritățile încep să nu mai publice date oficiale în ideea de a nu face mai “faimos” locul decât este deja.

Iar băiatul asta se duce acolo intenționat, găsește exact ce sperase să găsească, face glume proaste filmând ceea ce găsise și publică sinistrul video, chiar pe 1 ianuarie 2018.

Este bine? Este rău? Ideea e că în nici 24 de ore peste 6 milioane de oameni au ales să vadă ceea ce a publicat. În special copii și adolescenți.
Că apoi video a fost “șters” și au venit “scuzele” nu mai contează. Tardiv. A fost văzut. Iar ce apare pe intranet știm bine că nu mai poate fi șters.

Discuții au fost și tot vor fi, însă va rămane la acest stadiu. Chiar și la noi când a fost scandalul de la Cluj cu fetele și banana s-au găsit unii cărora sa li se pară funny treaba…

Orice publici, indiferent de setările de securitate, de privacy, de accesul pe care îl dai etc FACEBOOK ESTE SPAȚIU PUBLIC, NU PRIVAT. Și poți înlocui Facebook cu Instagram, Twitter, canalul de YouTube etc.

Iar cum sunt și vloggeri români care tind să-și copieze frații mai mari de pe afară, mi-e teamă ce va urma. Totul pentru cifre. Abonați. Bani.

Întrebarea rămâne însă. Cum mai putem să ne protejăm copiii?

Dacă ți-a plăcut Ai auzit de Paul Logan? Știi ce a făcut? și vrei să te țin la curent cu ce mai scriu, te invit să te abonezi la Newsletter. Poți să urmărești și pagina de Facebook, unde m-ar ajuta un shareSunt prezent și pe Instagram.

Comments

comments

8 comentarii

  • Tudor 4 ianuarie 2018 Reply

    Sunt și câțiva jurnaliști celebri care au căzut în această plasă. Blogul nu va muri când vor vloggerii. Așa cum nici radioul nu a murit când a vrut tv-ul. Nici cărțile tipărite când au vrut tabletele. Stai liniștit. Calitatea primează.

    • Jurnalul unui Tată 4 ianuarie 2018 Reply

      Problema nu e de calitate, se caută și se consumă senzaționalul…asta aduce audiență și tot ce derivă de aici.

  • Alexandra 5 ianuarie 2018 Reply

    Si eu aleg sa cred ca intotdeauna vor fi oameni care vor aprecia calitatea mai presus de orice si care au nevoie de continut real. Nu-mi pierd speranta 🙂

    • Jurnalul unui Tată 5 ianuarie 2018 Reply

      Conținut real a postat și Paul. Dar sinistru. Calitatea nu știu cât are legătură cu audiența. Ar trebui. Dar primează senzaționalul, ceva care șochează. Drept dovadă 6 mil views.
      Rămânem idealiști, însă tot voi trage semnale de alarmă când cineva derapează, mai ales când publicul e format în special din copii și adolescenți.

  • Alexa Carmen 5 ianuarie 2018 Reply

    Mai sunt și alți oameni. Cărora nu la pasă de nici o tabără. Și înclin tot mai mult spre ei.

    Ceea ce uita multe persoane, mai ales tinerii care urmăresc astfel de canale, este ca noi trăim în România. Să se raporteze la ceea ce este aici, nu ce este în alte tari. Alta mentalitate, alt impact.

    Nu am văzut ce a făcut tipul. Nu mă interesează. Este lumea prea plină de viață ca să mă gândesc la lucruri negative

    • Jurnalul unui Tată 6 ianuarie 2018 Reply

      Copiii și adolescenții români urmăresc vloggeri/youtubberi, nu prea sunt atrași de blogguri. Am avut curiozitatea să văd câteva postări a celor mai renumiți dintre ei. Ce să zic, mai bine încearcă acest experiment, chiar dacă nu ești în target (cum nici eu nu sunt). Așa vezi și auzi cam ce urmăresc mulți copii și adolescenți români. Ne reauzim după:))
      Și da, unii copiază ce văd pe la alți vloggeri de pe afară. Pe lângă asta, mai aleg și prost. Unii, nu toți. Și nu am observat doar eu, numai că nu prea se vorbește despre asta;)

  • anda_elena 5 ianuarie 2018 Reply

    Senzaționalul a atras și a șocat de fiecare dată. Și a atras pe mulți în plasă. Și-o să avanseze o dată cu noile tendințe de mediatizare. Nu putem fugi de el. Dar putem echilibra balanța crescându-ne frumos copiii, oferindu-le și exemple pozitive și continuând noi înșine să scriem „de bine”. Spor să avem! 🙂

    • Jurnalul unui Tată 6 ianuarie 2018 Reply

      Dacă toți ne-am crește frumos copiii, probabil că o bună parte din vloggeri nu ar msi fu urmăriți. La ce clipuri am putut să văd, rămân cu întrebarea cum pot fi așa populari. Bine, mulți sunt populari printre copii care au liber la YouTube, părinții crezând că se uită la vreo melodie…

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: