Sauna după sărbători (continuare)

Sauna după sărbători

Sauna după sărbători

În mod tradițional, Sfântul Ion este cam ultima sărbătoare de iarnă care marchează finalul festinului culinar de sfârșit / început de an.

Și dacă am păstrat tradiția, cu specialitățile din porc, salată de boeuf (unde tot tradițional se pune carne de pui în loc de vită, că doar d-aia îi zice boeuf…de fapt nu m-ar mira să aud de coq au vin din ceafă de porc!), cozonac și vin…probabil că ne-am trezit că am mai pus 1 kil (sau mai multe). Și asta chiar fără să ne îndopăm. Da, știu, nu ne-am îngrășat, doar ne-au intrat hainele la apă:)

Iar minciunica cu intratul la apă a hainelor nu mai este amuzantă când cumpărăm altele cu un număr mai mare…

Dacă mesele au fost laolaltă cu familia, prietenii, colegii, vecinii etc…ei bine în lupta cu greutatea nu mai ai aliați, ești pe cont propriu.

Mai rău, zăpada și gerul îți pun piedică dacă te gândești la o alergare.

Sala și bazinul rămân opțiuni viabile. Pe lângă un meniu mai slab în calorii, evident.

Și cum simțim nevoia totuși și de o relaxare, ce altceva ar fi mai bun decât o saună?

Dar ne-am întrebat vreodată ce-i cu sauna, la ce este într-adevăr bună?

Există ceva contraindicații?

Dar de ce există saună uscată și sauna umedă?

Ne ajută sauna să slăbim?

Cam la genul acesta de întrebări voi încerca să răspund în cele ce urmează.

Sauna are o istorie destul de lungă, ajungem chiar prin antichitate. Atunci era apreciată de doamne în special datorită efectelor benefice asupra pielii, dar și a stării de bine de după.

Anii au trecut, dar sauna nu rezistat.

Beneficiile saunei

Acum știm că sauna ajută la eliminarea toxinelor prin transpirație, circulația sanguină este accelerată și glandele sudorifice își fac treaba.

Are efect benefic asupra pielii, porii devin mai curați, pielea este curățată în profunzime, devenind mai suplă, mai elastică. Deschiderea porilor care ajută la eliminarea facilă a punctelor negre.

Relaxare a mușchilor și diminuare a durerilor acestora.

Poate întări sistemul imunitar, prevenind în primul rând răcelile.

Și nu în ultimul rând, senzația generală de bine, care contează cel mai mult.

Dar și două informații-șoc:

  1. În ciuda credinței populare că sauna arde grăsimile și celulita: nu slăbești de la saună!

La saună transpirați abundent, prin porii pielii iese apa, nu curge grăsimea! Sauna nu face minuni, ci dieta și mișcarea!

  1. Majoritatea celor care merg la săli de fitness cred că după imediat după depunerea efortului este excelentă o saună: total greșit!

Repet, la saună se transpiră abundent. Imediat după efortul depus la sală avem nevoie exact de opus, respectiv avem nevoie de hidratare!

Ce trebuie să știm despre saună?

Nu mâncați cu vreo două ore înainte de saună, cu atât mai puțin mâncăruri foarte grele ori picante.

Evitați intrarea la saună cu sticle de plastic sau îmbrăcați în materiale sintetice. Din cauza căldurii se vor degaja din plastic de apă niște vapori nu tocmai sănătoși pe care îi veți inhala, în plus acele chimicale din plastic vor fi absorbite prin piele.

Nu intrați cu bijuterii, riscați arsuri la nivelul pielii, iar doamnele ar trebui să evite machiajul, datorită transpirației abundente ne putem imagina efectele…

Este suficient un prosop cu care să vă acoperiți (pentru cei mai pudici, chiar dacă la noi saunele nu sunt mixte) sau să stați pe el. Să fiu mai clar: sauna se face în pielea goală, fără costum de baie. Pentru persoanele cu păr lung, n-ar fi rău un prosop mai mic pentru a-l înfășura în jurul capului (ajută la protejarea părului). Iar șlapii, oameni buni, trebuie lăsați afară, la intrare.

După saună se recomanda hidratarea cu apă minerală plată (bun și ceaiul din plante medicinale), iar când vine foamea alegeți un meniu ușor.

Oamenii vin la saună în special pentru relaxare, așa că…liniște! Iar dacă vă e imposibil alea câteva minute, măcar discutați în șoaptă:)

Nu plecați spre casă imediat după dușul de după saună, uscați-vă bine și lăsați corpul să-și regleze temperatura. Transpirația ulterioară poate face mai mult rău. De asemenea, după saună evitați efortul.

Chiar dacă pentru fumători minutele petrecute la saună pot părea lungi ore, încercați măcar juma de oră după saună să nu vă aprindeți țigarea.

Atenție la contraindicații!

Sauna este recomandată persoanelor sănătoase, așa că este recomandată o vizită la medic înainte de a începe se mergeți la saună, mai ales dacă nu ați mai făcut-o de ceva vreme.

Tot legat de medic și mai ales de medicamente, dacă vă tratați pentru ceva-orice, e bine de știut că o serie de medicamente nu reacționează deloc bine dacă sunt luate înainte de saună, așa că întrebați medicul despre asta.

Sauna este contraindicată persoanelor care au probleme cu inima și neurologice, celor care au boli transmisibile, boli genitale, glaucom, boli circulatorii, varice și tromboze sau orice fel de infecții.

De asemenea, este interzisă femeilor însărcinate, copiilor foarte mici dar și copiilor neînsoțiți de părinți (da, chiar am văzut copii de vreo 5-6 ani intrând fără nicio problemă în saună, părinții fiind la sala sau la masaj).

Nu în ultimul rând, dacă ați consumat alcool, stați departe de saună.

În episodul viitor vom vedea care sunt principalele tipuri de saună de la noi.

Sursa foto: aici

Dacă vrei să te țin la curent cu ce mai scriu, te invit să te abonezi la Newsletter. Poți să urmărești și pagina de Facebook, unde m-ar ajuta un shareSunt prezent și pe Instagram.

 

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: